mandag 24. oktober 2011

Alene-helg paa Hillview

D jekk faktisk veldigt bra aa sova paa Hillview heilt aleina :-P Mn eg felte litt, hehe :-P Mn d versta va at naar eg kom hjem itte byturen min paa lordag fant eg ein skada blue tunge lizard i bakhagen, saag ud som om ein av hundene hadde angrepe an.. :-( Han hadde smaa saar ove heile kroppen og et stort saar som litt av innvollene kom ut av. Saa eg heiv mg paa traaden for aa faa tag i ein veterinaer som konne hjelpa an ellar eventuelt gi an ein skonsom avlivning. Mn d va ikkje lett aa faa tag i naagen, og t slutt kom eg i kontakt med Wildlife Information and Resque Service. Dr fekk eg beskjed om at det va ingen veterinaerer tilgjengelig, og at eg maatte ta an t veterinaeren dagen itte kl. 09:00. Og forelopigt sko eg bare passa paa an, ha an i ein mork boks som han ikkje konne komma ut av og ikkje la d ver for varmt, pga reptilar fole mer smerte naar de e varme. Og saa sko eg bare la an ver i fred for aa ikkje stressa an og ikkje gjorr naage mer. Naage som eg syns va ganske faelt.. :-/ Mn eg tog an jaffal t veterinaeren dagen itte og der blei an dessverre avliva :-( Stakkars "Little Blue"... :'-(
Mn daa eg kom tbage fra veterinaeren va d ein t blue tunge lizard rett utfor bakhagen! Krele av de jo... Saa eg fekk tatt naagen bildar av den, mn naar eg kom litt for nerme saa veste an t mg og pilte inn i ein busk :-P Eg kalte den for "Lizzie". :-)
Ellars naar d gjelde dyr saa har eg blitt bitt for andre gang av ein endarkopp, og d klor saann!! :-/ Ufarlig eddarkopp vel aa merka. De krype inn onna klenaa mens eg jobbe i hagen og bite mg! Mn d stikke bare som et vepsestikk og saa hovne d opp som 1cm rod kul og klor som bare d i et par dagar... :-( Man kan faktisk se merke itte to smaa "hoggtennar" :-P
Utenom d har eg faat tatt ein del bildar av huset og hagen som daakke kan faa se naar eg komme hjem, og naar eg komme t dn nye plassen (som har internett) ska eg se om eg kan faa lagt ud naagen bildar her :-)
Camilla

4 kommentarer:

  1. haha :P eg og blei bitt av en edderkopp, d klødde i 2 uger ittepå :P men så lenge di isje e livsfarlige så e d greit for meg :P

    SvarSlett
  2. Hei, Camilla!

    Har nå fått opprettet en konto, din pappa har hjulpet meg, så nå kan jeg endelig få kommentert litt;)

    - Klem Tantå

    SvarSlett
  3. Hei, nå har jeg også en konto og kan kommentere.
    Du får ha en fin dag i Melbourne.
    Kjempekjekt å lese bloggen, håper snart det kommer nye innlegg.

    Mamma

    SvarSlett