søndag 16. oktober 2011

Garrawilla

Heia Folkens!
Her komme det endeligt litt mer paa bloggen :-)
Itte mine to dagar i Sydney reiste eg opp t ein plass som hette Bingara, som ligge nord i New South Wales, ikkje saa langt i fra grensen t Queensland. Der deltok eg paa et Jackaroo & Jillaroo kurs, som e et slags cowboy kurs :-) Fysste kvelden min der sov eg ove paa Sportsman hotel og der motte eg Floriane fra Frankrike som sko paa samme kurs som meg. Saa me spiste middag samen og hadde ein koseligge kveld :-) Tidlig morgenen ittepaa blei me henta av John (kursledaren) og tatt met t hans og Cathy's (kona) i Bingara og fekk litt info. Ein litt kjibe ting eg fekk veda va at det va mye billigare aa bestilla kurset via deiras hjemmesia enna via den bookingsia eg hadde brukt :-( Hos Cathy og John motte me og de andre kursdeltakarene, to modre me ungar fra 8 til 14 aar og Lena fra Sverige :-). Me motte og de andre backbackarene som jobba der; Connie, Carman, Bridget, Dominic, Marcus og Ali (som va fra Brisbane). Ittepaa blei me me paa aa se litt av innridningen av ein unghest paa 2 aar. Ganske interessant aa see paa, men eg syns han gjekk litt fort fram. Men han har rundt 300 hestar og av de rundt 100 hestar aa ri inn kver aar, saa han rir inn ein hest per uga. Me va og med paa merka hestane, naage eg hadde grua meg t aa ver me paa pga eg ikkje syns d e saa dyrevennligt. John brukte ein metode kaldt freezing, og det saag ut t aa ver mye mindre smertefullt enn brennmerkring. Naagen av hestane sto faktisk helit i ro uden aa bry seg :-) Naar me va ferdig me aa merka de hestane som sko merkas, lasta me naagen av de inn i hestetransporten og kjorte ut t ranchen, Garrawilla, som va ca 30 min fra Bingara.
Itte lunsj sala me opp naagen hestar og dro ut paa ein ridetur. Eg fekk ein hvit og brun botet hest som ikkje hadde naage navn, saa eg klate han for "Aussie Boy", kjempesnill hest :-) Rideturen va kjempeflott og me fekk galloppera ein del :-) Paa turen saag me og naagen Wallabies (ein type kengeru) og villgris :-) + ei dod ku... :-( Turen jekk t ei elv kor me tog ein liden pause og naagen bada me hestane. Og saa va d tbage t ranchen igjen t ein god middag.
Resten av kurset blei d mange flerre rideturar i flott natur og eg saag mange flerre wallabies og storre kengeruar. Et spesielt godt minne e fra naar me gallopperte opp ein bakke mens to kengeruar hoppa foran oss :-) Eg bytta og hest naagen dagar ittepaa pga "Aussie Boy" blei sparka av ein aen hest og fekk et kutt paa det eina frambeinet, saa eg syns han sko faa nagen dagars pause. Og d va faktisk litt min feil pga eg hadde bindt han fast t gjerdet i stedet for aa bare snurra tommene rundt, saa han hadde ikkje mulighet t aa komma seg vekk fra den andre hesten. Men ingen hadde fortalt meg dette, saa eg visste ikkje, men eg lerte i alle fall. Saa den nye hesten eg fekk va "Clearly", ein kjempestor brun hest, minst 175cm i mankehoyde! (I can see Clearly...) I tillegg blei han innridd for bare 2 ugar siden.. Men det gjekk veldigt fint :-) Han va stort sett veldigt snill, bare litt lat og gjekk ikkje alltid rett fram... Men det blei ikkje favoritt hesten, saa eg bytta igjen t ein hest som hetta "Big Fat", som va den hesten eg hadde lyst t aa ri fysste dagen, men fekk beskjed om at han hadde en tendens t aa dra i toylene og at eg burde starta me ein aen hest. Men eg hadde lyst t aa prova han, for eg syns han va saa fin, heilt svart med hvit snipp paa mulen og hvite sokkar :-) Saa eg fekk fanga han t slutt og tatt han ut for aa sala han opp. Men saa kom John bort t mg og fortalte meg litt mer om han; han har en tendens t aa dra i toylene, kan ta ut, og tar gjerna ut naar man stige paa og av, saa naagen maa alltid holda han naar eg gaar av og paa + at han e litt nervos... Saa daa blei eg nervos, i og med at eg e litt nervos for nervose hestar.. Men eg hadde allerede sala opp og de andre va klare, saa daa tenkte eg at eg fekk bare gje d ein sjans.. Men mot all forventning saa jekk d veldigt bra! Han tog ut litt i starten, og fy soren for einfart, men saa roa han seg ittekvert og blei lettare aa haandtera, men han va fortsatt suparrask i gallopp! :-D Saa "Big Fat" blei favoritt hesten min, og eg rei han resten av kurset. Eg brukte og mye tid paa aa trena han litt paa tur, og fekk beskjed fra John at eg gjorde ein bra jobb :-) Men siste dagen tog me ud paa ein lang ridetur for aa finna kameraet mitt som eg hadde mista tidligare, og det va ein ganske vindfull dag. Saa "Big Fat" blei livredd for Lena sin jakke som bloste i vinden og han bjunnte aa hoppa og galloppera ner ein kjempebratt bakke og falt av og slo mg ganske kraftigt... :-( Saa eg maatte gaa hjem igjen pga eg va saa svimmel.. Og saa blei eg nervos igjen for hestar... og eg som nettopp hadde bjunnt aa fola mg trygg igjen. Og i tillegg va me tbage paa scrath me "Big Fat"... Typisk :-/
Utenom all ridingen paa kurset saa lere me og koss me sko mustra kyr og sauar, kjempekjekt! D va litt klomsite og daarlig sammarbeid naar alle sko provasamtidigt, men naar me splitta opp i mindre gruppar jekk d supart :-D Ellars va eg og me paa avhorning av ku og kastrering av ungokse og unghest. Dette syns eg ikkje noge saerligt om pga d blei gjort uten bedovelse og va tydeligt veldig smertefullt for dyra :-(. D blei ogsaa ein del mer visning av innridning av unghest og eg fekk og delta litt med aa lera hesten aa komma t dg naar tu drar litt forsiktig i leietauet. Daa brukte me et tau rundt baken t hesten som me drog litt i samtidig som me drog i leietauet saann at hesten sko forstaa at me ville at an sko gaa fra mot oss uten aa dra mye i grimaa. Fin metode :-) Va og me paa preging av foll, venna de t t aa bli klappa ove heile kroppen. Men d jekk og litt vel fort fram spor du mg. Ellars va eg og me paa aa fanga sauar, "sheep wresling". Daa fange man sauen ved aa holda an framme og bak, saa boye man hodet hans inn mot kroppen hans, tippe an over paa siaa, tar tak i frambeinaa og lofte an opp saann an sitte paa rombaa, og saa sitte sauen bare dr :-) Eg syns d saag litt voldsomt ud t aa bjunna me, men fekk prova sjol og fant ud at man kan gjor d ganske skaansomt. Og saa e d ein viktig aa faa fanga de saann de kan sprayas me anti fluemiddel. De faar nemligt stygge og dype saar av larvane, naage som baade klor og e smertefullt. Eg va og me paa aa klippa sau, hovedsakelig bare vedlikeholdsklipping av hode og bak, for aa holda fluene vekke. Men fy soren for ein tung jobb! Fysst maa man fanga sauen, og saa dra an bort t klippemaskinen (sauar e mye tyngre enn man tror!) og saa holda sauen fast mellom beina mens man staar framoverboyd og klippe, puuh... Men kjekt aa ha provd d og :-)
Ellars naar d gjelde slangar og eddarkoppar saa har eg ikkje sett saa mange "skummle". Bare ein brownsnake som va overkjort paa veien, og ein dag fant naagen ein hundsman edderkopp paa rommet sitt, saa eg motte jo gaa og se den. An va ca. 10 cm brei med beinaa, haarete og brun. Men de kan visst bli liga store som ein haandflate, men e ikkje farlige :-) Ellars krelte d me svarte eddarkoppar og naagen lyse naagen me laange bein, paa rommet, i dusjen og ovealt... ikkje saa veldigt koseligt... mn eg ovelevde... de va ikkje farligge for oss de hellar, heldigtvis!
Eg betalte for ei uga t paa Garrawilla daa eg ikkje hadde naagen aen plass aa ver, saa eg konne liga godt bli dr ei uga t. Sjol om kurset ikkje va saa proffesjonelt som eg hadde forventa og litt mer "ferie-aktig", saa va det veldigt kjekt. Og den andre ugaa kom det 4 nye; Jackson, Evelyn, Bree og Romie. Og saa blei Floriane og Lena og vidare, de hadde allerede betalt for 4 ukar.
Mens eg va i Bingara tog eg og ein liden tur innom biblioteket kor eg konne laana internett ei lidaa stonn, saa eg fekk sokt paa naagen stall/ranch-jobbar, og naagen dagar ittepaa fekk eg ein telefon og ein jobb :-) Saa daa jekk reisen t Hillview i Moss Vale.
Camilla








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar