lørdag 22. oktober 2011

Mer fra Hillview

Hei igjen folkens!
Bare litt mer fra Hillview. Denne og neste uga har eg faatt som jobb aa trena opp hestane t Damien igjen siden de ikkje har blitt ridd paa mer enn 6 mnd og han vil begynna aa ri de igjen. Saa eg ska jorr Casper, Tommi og Silver vant t aa bli handtert igjen.. Orse (den 4. hesten) ska ikkje trenas pga hu har ein kronisk skulderskade. Mn eg maa sei at d e ikkje lett aa trena disse hestane, pga de har nesten blitt litt "ville igjen". Saa forelopigt drive eg me longering. Casper rir eg litt pga han e saa snill. Tommi har masse futt i seg, og Silvar faar eg ikkje tak i.. Haha! Og sa maa eg jo sei at eg e litt ekstra obs rundt de pga de har gaat fritt saa lenge.. :-/
Mn ein gladnyhet; eg har faatt stalljobben i Melbourne! :-D Saa eg bjunne dr 31. oktober :-) Og saa ska eg kanskje og jobba litt for ei aen dama som og har hestar og ein okologisk ku-ranch :-) Saa det blir for d mesta all slags stallarbeid dr, longering av dressur- og spranghestar og mest sannsynligt litt riding paa si :-) (paa trente hestar! Hehe) Glede mg :-)
Ellars e eg aleina paa Hillview denne helgaa... :-/ Alle de andre har reist t Sydney. Saa d e litt kjedeligt og litt skummelt... spesielt naar d e morkt.. Stoora gamla huset, langt fra andre.. Mn eg klarte mg fint i natt :-) Og saa fekk eg lov t aa ha Lulu og Bella paa rommet mitt, saa daa folte eg mg mye tryggare! :-) Mn de romsterte saann at eg ikkje fekk sova, saa i 1-tia slapp eg de ud igjen :-P Mn d jekk fint aa saava aleina og :-)
I dag hadde eg tenkt aa saava leeenge, men eg vaakna i 7-tiaa og klarte ikkje aa sovna skikkeligt igjen.. Sikkart fordi eg har staatt opp i 7-tiaa nesten kver dag i 4 ugar.. Mn eg laag og doste litt for eg sto opp hall 10, spiste frokost paa terrassen og la mg ut paa plenen for aa sola mg :-) Ove 25 gradar og sol, herligt :-D Men d blei oveskya ittekvert.. og saa va d sykt itteteranes me alle insektene som kravla ovealt paa mg! Og d va sikkart minst 10 smaa eddarkoppar som kravla og lagte spindelvev paa mg! Fusj! :-/ Satse paa at ingen av de va farlige, leve jaffal ennaa :-P Mn dn vaerste eddarkoppen i dag va den gigantiske paa rommet mitt i maarres! Ein stor Huntsman spider! Dn storste eddarkoppen eg har sett t naa, seff paa mitt rom! Minst 12cm brei inklusiv beinaa, og ein 5cm lang og 2cm brei kropp! Og dn har staat paa same plassen i flerre timar... Saa eg haape an e vekke naar eg komme tbage.. An e ikkje farlige, mn anyways.. :-P
I kvell blir d film samen me Lulu og Bella i den lille hyttaa mi :-) Og forhaapentligtvis sovne eg lett i kveld og..
Haape alt gaar bra me dakke dr hjemma!
Camilla :-)


1 kommentar:

  1. slutt å ver så felen! dette hørres jo heilt strålandes ud! ;D

    SvarSlett