tirsdag 7. februar 2012

Byron Bay

Itte ein lang busstur kom me endeligt fram t Byron Bay, og heldigtvis hadde me booka hostel pga. naagen me m0tte paa busstoppet hadde ikkje fonne naagen plass aa bo og maatte reisa igjen... Hostellet me hadde booka i Byron Bay va fantastisk! :-D Hette "Arts Factory Lodge", og va naage udenom d vanligga. 15 min gaatur fra sentrum og laag litt for seg sj0l. Mn ein slags liden oasis! Med regnskog rundt, et lide vann, elv, basseng, Water Dragons og Bush Turkey's 0vealt, og veldigt hippi inspiret! Me dekorativ malte m0nstre paa veggene, folk som henge rundt og tar livet med ro mens de slappe av i ei hengek0ya, spele gitar ellar tar et bongotrommekurs :-) Veldigt avslappa stemning, herligt :-) Og saa jekk d buss mellom hostellet og sentrum heile veien, men jekk veldigt fint aa gaa og :-)
Samme kveld itte ein god burito, tog me ein lokal buss t litt udfor byen for aa gaa paa ein meditasjonstime. Me tenkte at siden me fysst va paa ein litt alternativ plass, saa konne me pr0va naage alternativt og :-) Kurset blei holdt hjemma hoss kursholderen, koseligt og veldigt alternativt hjem med masse r0kelse og dingeldangel, mye mer enn d eg har :-P  Og saa hadde hu kattar! Kjekt aa se kattar igjen :-) D va bare Heidi-Elisabeth og mg som va dr, veldigt snilt av hu aa holda kurs for bare oss to. I l0pet timen lerte me pusteteknikkar, avslappningsmetoder og meditasjonsteknikker. Sko blant aent gaa inn i vaar egen lille hage, akkurat d va litt vanskeligt. Mn eg klarte faktisk aa slappa ganske godt av. Og mattene me brukte va heilt nye, saa me fekk skriva navnet vaart paa de saa de blei hettanes "Heidi" og "Camilla" i stedet for mattar :-P Mn dessverre har eg ikkje brukt disse teknikkene saa mye seinare, blir stress i mitt hode, alt blir bare stress for mg, haha! :-P Itte timen jekk me tbage igjen, pga me fekk beskjed om at det va godt aa gaa itte meditasjon og at me sko drikka mye vann :-)

Neste dag saav me litt lenge f0r me sto opp og tog ein liden sightseeing i sentrum. Ittepaa blei med med GoSeaKayak paa ein kajak tur ud i havet :-D Fysst blei me vist litt padleteknikkar paa strandaa f0r d bar ut i havet. Heidi-Elisabeth satt framderst og eg bak, og me klarte oss heilt fint ut gjennom b0lgene. Cluet e aa padla rett mot b0lgene og ikkje sidelengs, va faktisk et par av de andre gruppene som kantra :-P Naar alle hadde komt seg trygt ud padla med litt langs klippene for aa se itte delfinar. Me pr0vde og aa staa oppreist i kajaken for aa faa bedre utsikt. Balanse pr0velse :-P Mn me saag ingen delfinar.. :-( Fekk seinare veda at de den siste ugaa bare hadde sett delfinar om morgenen og ikkje paa ittemiddagen :-/ Mn paa vei tbage t strandaa fekk de som ville snorkla litt. Eg va ein av de fysste uti vannet, og daa jekk d plutseligt opp for mg at d faktisk kan ver haier dr og at eg va saa og sei den einaste i vannet og dermed mest utsatt! Saa eg fekk et lide panikkanfall og sleid litt med aa pusta :-P Mn saa kom eg meg baart t de andre som snorkla og f0lte mg tryggare. Dessuten angripe haiar som regel ikkje naar man e i ei gruppa :-) Dessverre klarte eg ikkje aa se saa mye pga vannet va ikkje saa klart, men eg fekk se ei bittelidaa havskilpadda paa 0veflaten, ca 7 metar vekk fra mg og et par fine fiskar :-) Mens Heidi-Elisabeth fekk se naagen "bluespotted rays" :-D Sko gjerna ha sett de eg og :-/ Mnmn. Itte me hadde klatra opp i kajaken igjen, naage som faktisk va lettare enn eg hadde trodd, sko med inn igjen t strandaa. Og d sko visa seg aa ver ein liden kunst. Heidi-Elisabeth fekk den lette jobben, pga hu va framdarst, su hu konne bare lena seg tbage og slappa av, mens eg maatte holda styringaa saann med ikkje kom sidelengs paa b0lgene og kantra :-P Mn me surfa fint inn paa b0lgene uden problemar :-D Har fonne ud at eg syns kajaking e kjempekjakt og e naage eg jerna vil fortsetta med! :-D Seinare paa kvelden blei me med 3 av guttane paa rommet vaart, Nick, Alex og ein t eg ikkje huske navnet paa, ner t strandaa for aa bare sitta og slappa av og drikka litt vin og 0l :-) Veldigt koseligt og avslappanes og kjekke folk :-D

Litt seint maarenen ittepaa fekk meg og Heidi-Elisabeth kver vaar "reki-massasje", herligt :-) E litt alternativ massasje med litt knaing med hendene, litt med ein rund stein og saa faar man masse krystallar plassert rundt forbi paa kroppen og paa siaa av kroppen; healing massasje :-) Ittepaa tog me turen t strandaa og solte oss litt :-) Me fekk oss og kver vaar fletta med traad surra rundt, saann som me fekk naar me va smaa :-) Hippie ting :-) Ska visst vara i 2-3 mnd og saa maatte me setta oss et maal som me sko ha oppnaadd naar 'traadpynten' dette ud, fin ide :-) Naar me kom tbage t hostellet stod d to hestar utfor baren, va to jentar som hadde ridd fra ein gaard i naerheten for aa ta seg ein 0l, hehe! Og du saa lyst eg fekk t aa ri og ver rundt hestar igjen!

Siste dagen sto me grytidligt opp, for aa rekka ein buss som jekk kl. 05:00 opp t fyrtaarnet ved Byron Bay for aa se soloppgangen :-) Dette e og Australias 0stligste punkt, saa d e jo ganske kult aa ha vaert dr :-D Soloppgangen va ikkje saa fantastisk t aa bjunna me, pga. d va ei stor sky i veien :-/ Men d blei ganske fint ittekvert og saa fekk me veda av ein lokal fyr at denne soloppgangen va ein 9 av 10, saa d e jo ganske bra :-) Og paa veien ner igjen saag me to delfinar!! :-D Saag og naagen t0ffe insekt :-)
Itte frokost blei me henta av ei dama for aa bli me paa ein ridetur :-) Egentligt sko med ri paa strandaa, men hestetransporten va t reperasjon saa d blei ein tur i skogen. Men d va ein veldigt flaatt tur med nydelig natur og flotte utsiktar! :-D Siden Heidi-Elisabeth og meg e litt mer erfarne ryttare blei me satt paa de litt mer "vanskeligge" hestane og fekk trava og galloppera litt innimellom :-) Eg rei ei kvide hoppa kalt Georgia, mens Heidi-Elisabeth fekk ein litt mindre r0d vallak kalt... (huske du Heidi?). Einaste va at eg syns d va ein litt kort tur, e jo vant med aa ri i flerre timar :-P Men veldigt kjekt aa ri igjen :-)
Ittepaa fekk Heidi-Elisabeth seg ennaa ein reki-massasje og seinare paa kvelden jekk med og spiste paa Budda Bar som va rett paa siaa av hostellet. Me hadde faatt anbefalt den vegitarianske pizzaen dr, og dn va knallgod :-D Ei fra rommet vaart blei og me, Shiri fra Israel, kjempekjekke jenta! Og me avtalte at viss d passte ein gang sko me m0das seinare i Australia og finna paa naage samen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar